سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار قسمت سیستم یو پی اس

چهار قسمت سیستم یو پی اس

چهار قسمت سیستم یو پی اس

  • چهار قسمت سیستم UPS :

سیستم های ups در تنوع و اندازه های مختلف بسته به نیازهای تسهیلات شما وجود دارد. در این پست، ما بر روی “Online Double Conversion UPS” (یو پی اس آنلاین) تمرکز می کنیم برای استاندارد صنعت برای سیستم های متوسط ??تا بزرگ.

یک UPS دوگانه تبدیل جریان متناوب ورودی (AC) را به یک جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. بنابراین می تواند باتری سیستم را متوقف کند و سپس برای تجهیزات برق به AC بازمی گردد. از این رو نام تبدیل دوگانه میگیرد. 

چهار بخش اصلی یک سیستم یو پی اس :

1. سوئیچ ایستا:

یو پی اس آنلاین دارای یک مدار داخلی هستند که اولین خط دفاعی در سیستم UPS خود یک شکست داشته باشید. در صورت خرابی سیستم، بایستی یو پی اس استاتیک به طور خودکار مدار را بسته و اجازه دهد نیروی ورودی در اطراف یکسوکننده ها، باتری و اینورتر به طور مستقیم به بار خود، توان مصرفی را هدایت کند. اگر چه این نیرو مشروط نیست اما اجازه می دهد تا سیستم شما همچنان کار کند حتی اگر اجزای داخلی یو پی اس درست کار نکند.

2. یکسو کننده:

یکسو کننده ها دارای دو عملکرد اصلی هستند. یکی این است که شارژ باتری (مانند یک جایگزین در یک ماشین)، در ولتاژ شناور باقی می ماند. بعضی از تولید کنندگان فقط باتری را شارژ می کنند تا آنها را در ولتاژ شناور مناسب حفظ کنند. اما بعضی ها روش پیچیده تری دارند که شارژ سریع آن به 90? می رسد و شارژ آهسته آن به 100? . بنابراین زمانی که باتری کاملا شارژ شده باشد، شارژر را خاموش می کند. کار دیگر یک رکتیفایر، تبدیل انرژی ورودی از A / C به D / C است.

3. باتری:

باتری قلب سیستم UPS است. در صورتی که تسهیلات شما یک نارسایی برق را تجربه کند آنگاه ماموریت اصلی شما به باتری یو پی اس بستگی دارد.

این سیستم چه کمکی به شما خواهد کرد؟

سیستم های باتری یو پی اس دارای حداقل یک رشته از باتری ها هستند. تعداد باتری های مورد نیاز در هر رشته با ولتاژ D / C متفاوت است. باتری های موجود در هر رشته به صورت سری به هم متصل هستند. بنابراین، اگر یک باتری باز یا خراب شود و یا تمام رشته نتواند انجام شود رشته های باتری اغلب به UPS اضافه می شوند تا برای زمان اضافی و یا اضافه بار سیستم باتری فراهم شوند.

طراحی سیستم خوب برای رشته های مختلف باتری در مقایسه با یک رشته از باتری ها است. باتری ها سن دارند و در نهایت از بین می روند. باتری معمولی UPS دارای اسید سرب (VRLA) دارای امید به زندگی 4 تا 6 ساله است. هر بار باتری آن را سیراب می کند.

این باتری را مانند یک کیک نان در نظر بگیرید؛ هر بار که یک برش میزنید، برای برش دفعه بعد، کمتر می شود. این با یک باتری همخوانی دارد. هر بار که آن را به چرخه فراخوانده می شود، باتری کمتری برای تخلیه بعدی وجود دارد. برای سلامتی سیستم باتری UPS برای بازبینی باتری ها به صورت منظم، حیاتی است. بازرسی نیمه یا حتی سه ماهه ضروری است.

4. اینورتر:

جزء اصلی نهایی سیستم UPS اینورتر است. این دستگاه D/CD/C را از طریق یک ولت و باتری تامین می کند. اگر یک قطع برق را داشته باشید یکسو کننده دیگر جریان را به جایگاه DC ارائه نخواهد کرد. باتری را به عنوان تنها منبع ذخیره می کند تا درایو DC بتواند ادامه دهد تا زمانی که باتری ها به نقطه ای که آنها نمی توانند تخلیه کنند بار دیگر پشتیبانی می کند. هنگامی که باتری ها سقوط می کنند سیستم به خطر افتادن بار می افتد مگر اینکه یک منبع برق خارجی، معمولا ابزار یا ژنراتور، بار دیگر قدرت را به سیستم یو پی اس ارائه دهد.

موارد دیگری که هنگام خرید یک سیستم UPS برای حمایت از بار شما باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از: TVSS و بایگانی تعمیر و نگهداری خارجی و SNMP (نرم افزار نظارت). اگر چه این اجزا اجباری نیستند آنها حفاظت، انعطاف پذیری و اتوماسیون / نظارت را به درخواست شما اضافه کنند. ما این را در عمق بیشتری در وبلاگ های آینده بحث خواهیم کرد.

برای اطمینان از اینکه اجزای حیاتی سیستم شما همچنان به درستی عمل می کند یا خیر، توصیه می کنیم هر ساله دو نظارت پیشگیرانه نگهداری را انجام دهید. چکش های نگهداری شامل بازرسی های مختلفی نظیر حصول اطمینان از سلامت باتری و سایر اجزای مهم است.

این می تواند ارزشمند باشد تا دانش یو پی اس خود را فراتر از اصول ابتدایی بسط دهد. آشنایی با اجزای اصلی سیستم یو پی اس به شما کمک می کند تا عملیات خود را بهتر درک کنید. به شما این امکان را می دهد که تصمیمات تحصیلی بگیرید تا بتوانید سیستم خود را در حالت نوک بالا نگه دارید.

http://makelsanco.ir/four-parts-of-the-ups-system/